Cererea pentru Cognac este in crestere, cel mai bun exemplu fiind piata chineza. Un purtator de cuvant al celor de la Hennessy a declarat ca daca 11% din populatia Chinei ar consuma o sticla de Cognac anual atunci intreaga regiune din Franta nu ar face fata cererii. Bertrand Guinoiseau care este director de dezvoltare al brandului Martell are doua carti de vizita, una in limba engleza iar cealalta in limba chineza evidentiand astfel cererea crescuta pentru Cognac din randul populatiei bogate a Chinei.

Ce inseamna de fapt codurile de pe sticlele de Cognac ? In timp ce unele branduri isi clasifica singure calitatea produselor, cele mai comune  categorii sunt ordonate in functie de vechime, pret si calitate: V.S. – Very Special, V.S.O.P. – Very Special or Superior Old Pale, X.O. – Extra Old.

Cognacul este de fapt un Brandy sau Vinars lasat pentru mult timp in butoaie de lemn. Principala diferenta dintre Cognac si Vinars este la fel ca si in cazul Sampaniei si a Vinului Spumant regiunea de productie a produsului. Regiunea Cognac este impartita in mai multe regiuni mai mici care au numeroase caracteristici specifice ale solului.

Cu toate ca distileriile frantuzesti de Cognac nu fac fata cererii venite din China, piata locala frantuzeasca nu este prea interesata de aceasta bautura spirtoasa, doar 3% din productia nationala fiind consumata in interiorul Frantei, restul de 97% fiind exportata din cauza popularitatii Scotch-ului.

Cele mai multe domenii au pivnite speciale in care isi depoziteaza cele mai vechi si speciale bauturi. Una din cele mai renumite pivnite se numeste „Paradis”, iar daca o sa ajungeti acolo vreodata sa nu va asteptati la curatenie, alcoolul este depozitat in butoaie de lemn vechi iar praful nu a fost curatat niciodata pentru a pastra autenticitatea.